Environmentalist

Environmentalist



سهم ايران از اين تعداد چقدر است؟!
3000 گونه جديد دوزيست در 25 سال گذشته در جهان شناسايي شده است


 

 

 بزرگنمایی
گروه بين الملل: پژوهشگران مي گويند با كشف 3000 گونه جديد از دوزيستان در 25 سال گذشته شمار دوزيستان شناسايي شده جهان به 7000 رسيده است.

به گزارش سبزپرس به نقل از مونگابي،‌ديويد ويك استاد بازنشسته زيست شناسي دانشگاه كاليفرنيا مي گويد: از سال 1987 به طور متوسط هر دو و نيم روز يك گونه جديد دوزيست در جهان شناسايي شده است.

به گفته وي هفت هزارمين دوزيست شناسايي شده يك نوع قورباغه به نام Centrolene sabini بود كه در پارك ملي مانو در جنگل هاي آمازون پرو اخيرا كشف شده است.

با وجود افزايش شمار گونه هاي دوزيستان كشف شده در جهان اما دانشمندان همچنان نسبت به كاهش جمعيت دوزيستان در دو دهه اخير به دليل تغييرات آب و هوايي،‌ تخريب زيستگاه، ‌آلودگي آب و هوا،‌ ورود گونه هاي مهاجم به زيستگاهها، تجارت بي رويه دوزيستان براي تهيه غذا و بروز بيماري هاي مرگبار قارچي در بين دوزيستان هشدار مي دهند .

اتحاديه جهاني حفاظت اخيرا بيش از 40 درصد گونه هاي دوزيستان را در ليست قرمز به عنوان گونه هاي در خطر انقراض قرار داده است. در همين حال گزارش ها حاكي است از دهه 80 ميلادي تا كنون بيش از 150 گونه منقرض شدند.

با وجود شناسايي 3000 گونه جديد از دوزيستان در  25 سال اخير  اما مشخص نيست سهم ايران از اين تعداد گونه جديد چه ميزان بوده است.

از اين رو سبزپرس از پژوهشگران ايراني دعوت مي كند چنانچه اطلاعي از تعداد و نوع گونه هاي جديد دوزيستان شناسايي شده در ايران دارند با ارسال عكس و مطلب خوانندگان سبزپرس را در جريان امر قرار دهند.

http://isdle.ir/news/index.php?news=8657



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com